Wednesday, January 13, 2010

Tatiana


“Operaţie de rutină. Manuscrisele celei de-a doua vieţi” este o carte pe care Tatiana Covor a publicat-o acum doi ani în România şi care apare pentru prima dată în limba italiană.
Volumul a fost prezentat pe data de 11 decembrie publicului de la Roma de către Bruno Mazzoni, profesor de limba şi literatura română şi preşedinte al Facultăţii de Limbi şi Literaturi Străine din Pisa.


“După această operaţie mi-a fost foarte uşor să-i înţeleg pe veteranii de război din Vietnam, care se întorceau acasă şi, după toate lucrurile teribile care li se întâmplaseră acolo, trebuiau să se întoarcă la o viaţă normală, să citească ziarul dimineaţa, să cumpere lapte”, a spus Tatiana sugerând faptul că pregătirea psihologică în evenimente de acest gen are o importanţă majoră.
Autoarea crede că teama, durerea, imprevizibilul şi stările sufleteşti contradictorii prin care trece o fiinţă umană în perioada de recuperare de după operaţie se pot raporta şi la alte evenimente majore din viaţă. Experienţa este aceeaşi şi în cazul pierderii unei persoane dragi, a unei despărţiri sau a unui sentiment de singurătate majoră.

“Felul de a lupta pentru a depăşi aceste momente este acelaşi indiferent care este evenimentul. Eu am primit de la boala mea capacitatea de a-mi da seama că viaţa nu este obligatorie”, a spus Tatiana publicului numeros reunit aseară la sediul Asociaţiei Presei Străine de la Roma.
de Iulia Maximinian in data de 12 Decembrie, 2009 - 11:45

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...