Saturday, February 13, 2010

The Art of Dreaming

oil on carboard

— Nu pot să concep lumea în vreun alt mod, don Juan, m‑am plâns eu. Este fără nici un dubiu o lume a obiectelor. Tot ce tre­buie să facem pentru a demonstra acest lucru este să ne lovim de ele.
— Desigur că este o lume a obiectelor. Nu contrazicem acest fapt.— Atunci, ce vrei să spui?
— Vreau să spun că, în primul rând, este o lume a energiei şi abia în al doilea rând o lume a obiectelor. Dacă nu pornim de la premisa că este o lume a energiei, nu vom fi niciodată capabili să percepem energia direct. Vom fi în permanenţă blocaţi de cer­titudinea fizică a exact ceea ce am evidenţiat adineauri: materia­litatea obiectelor.Argumentarea lui don Juan mi se părea extrem de decon­certantă. La timpul respectiv mintea mea refuza, pur şi simplu, să ia în considerare o altă modalitate de a înţelege lumea în afară celei care‑mi era familiară. Afirmaţiile lui şi ideile pe care se străduia să le impună erau pentru mine sugestii neobişnuite, pe care nu puteam nici să le accept, dar nici să le resping.
— Modul nostru de a percepe lumea este cel al unui animal de pradă, mi‑a spus el într‑o zi.
O manieră foarte eficientă de evaluare şi clasificare a hranei şi a pericolelor.
Dar nu este unicul mod în care putem percepe lumea. Mai există unul, cel cu care încerc să te familiarizez: actul de a percepe esenţa tuturor lucrurilor — energia — în chip direct.
Perceperea esenţei tuturor lucrurilor ne va face capabili să înţelegem, să clasificăm şi să ne înfăţişăm lumea în termeni absolut noi, mai interesanţi şi mai complecşi.
Carlos Castaneda - Arta visatului
http://www.scribd.com/doc/12692311/carlos-castaneda-arta-visatului

Friday, February 12, 2010

The Art of Dreaming



Am visat că venisem în vizită în oraşul meu natal.

Nu pen­tru că ora­şul pe care‑l visam ar fi semănat câtuşi de puţin cu oraşul meu natal, ci pentru că, cumva, aveam convingerea că acesta era locul unde mă născu­sem. Totul a început ca un vis obişnuit, şi totuşi cu un aer foarte real.

Apoi lumina din vis s‑a schimbat.

Imaginile au devenit mai clare.

Strada pe care mergeam a devenit în mod perceptibil mai reală decât cu o clipă înainte. Au început să mă doară picioarele.

Puteam simţi că lucrurile erau absurd de tari.

De exemplu, atunci când m‑am lovit de o uşă, nu numai că am simţit durere în genunchiul la care m‑am lovit, dar m‑am şi înfuriat din cauza neîndemânării mele.

Am umblat în modul cel mai realist prin acel oraş până când am fost total epuizat.

Am văzut tot ce aş fi putut vedea, dacă aş fi fost un turist care se plimbă pe străzile unui oraş. Şi nu era nici o diferenţă între plim­barea din vis şi orice plimbare pe care am făcut‑o vreodată pe străzile unui oraş pe care‑l vizitam pentru prima dată.

— Cred că ai mers puţin cam prea departe, a spus don Juan după ce mi‑a ascultat relatarea. Ceea ce ţi se solicita era să devii conştient că a­dormi. Ceea ce ai făcut este echivalent cu a dărâma un zid doar pentru a strivi un ţânţar care stă pe el.

— Este periculos?

— Şi încă ce periculos! Visatul trebuie făcut cu multă seriozi­tate. Nu ne putem permite nici o mişcare greşită. Visatul este un proces de conşti­entizare, de dobândire a controlului. Atenţia visatului trebuie antrenată sistematic, pentru că ea este portiţa către cea de a doua atenţie.
— Care este diferenţa dintre atenţia visatului şi cea de a doua atenţie?
— Cea de a doua atenţie este ca un ocean, iar atenţia visatu­lui este ca un fluviu ce se varsă în el. Cea de a doua atenţie este starea de a fi conşti­ent de lumi în totalitatea întregului lor — totalitate a întregului la fel cum lumea noastră este o totalitate a întregului — pe când atenţia visatului este starea de a fi conştient de elementele din visele noastre.

— Visele reprezintă — dacă nu o uşiţă — o ferestruică spre alte lumi, a spus el pentru început. Astfel că visele sunt o şosea cu două sensuri. Con­ştiinţa noastră trece prin acea ferestruică în alte domenii, iar acele do­menii îşi trimit cercetaşii în visele noastre.


ARTA VISATULUI / CARLOS CASTANEDA

The door between...

Definitia usilor inchise:
E o rana in scandura usii unde-am batut si n-a raspuns nimeni.
Deschideti usa cu grija, sa nu loviti rana cu cheia.
Octavian Paler – Definitii

Thursday, February 11, 2010

Time

space-time
the unit of space and time
It is like GOOD and EVIL, YING and YANG or a pair of lovers.
One cannot be present alone by itself.
The two are connected causally together.
If one of them is cancelled , then the existence of the other one end up as well.
If only one person of a pair of lovers is present,
then the lovers do not exist any longer and the persons also not;
( because it is no part of a lover more - by definition - a pair is made of two).
The same applies to the space-time as well.
If no area exists, then no time can pass as well.
Is there no time available, the area is not an area, since no motion can take place without passing of the time.
It would be a frozen something without time - but it would not be an area.
Principle of special relativity theory (of 1905)
Principle of general relativity theory (of 1915)
PRINCIPLES of the ART and SRT
Principle 1 and 2 always happen together.

1. Principle of the special relativity theory:
Moving clocks go more slowly than resting clocks ( Timedilatation) 1. Principle of the general relativity theory:
Under the effect of the gravity, clocks go more slowly than in the resting state 2. Principle of the special relativity theory:
Moving objects shrink
2. Principle of the general relativity theory:
Moved objects shrink under effect of the gravity Length contraction 3. Principle of the special relativity theory:
The mass is not constant. The mass of moving bodies grows. (not the number of atoms) relativistic mass increase 4. Principle of special relativity theory:
The speed of light is always the same, whether the observer stands still or is in motion.
(Einstein theory/ www.kinkel-bischem.de)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...