It has carried kings, a dictator and an American president across
Romania and now the Royal Train sits Buchares railway station waiting
for visitors.
Made in 1928 in Milan, the train was used by royal family until 1948,
when King Michael, in its luxurious carriages, took his last lunch on
Romanian territory before going into exile.
During communism, the train, furnished with Cordoba leather, nut tree
and rose wood, Murano glass and Bohemia crystal,
served as the
presidential train for Nicolae Ceausescu until 1977, after which it was
replaced by a Romanian-made train.
In 1975, the train hosted American president Gerard For and state
secretary Henry Kisinger, who travelled across Romania together with
Ceausescu.
Made of 5 wagons, it is currently owned and managed by the Romanian railways company CFR.
Romania insider
Pe vremea regelui Carol al II-lea cele mai rapide trenuri parcurgeau in
sub 135 de minute cei 120 km dintre Bucuresti si Sinaia. Astazi cele mai
iuti trenuri fac sub 90 de minute, insa niciunul nu se apropie de luxul
din trenul regal.
Anul acesta trenul regal are si o locomotiva de pe vremea monarhiei, una cu aburi produsa in 1936 la fabrica din Resita care incepuse productia de locomotive inca dinaintea anului 1880, pe vremea austriecilor, iar in perioada Romaniei Mari asigura aproape in totalitate nevoile retelei interne. Interiorul locomotivei este auster, dominat de robineti, cazan si angrenajele specifice "pufaitoarelor" care au dominat caile ferate romane intre 1870 si 1960.
Trenul regal avea 12 vagoane in momentul cand Regele Mihai a calatorit pana la granita de vest la inceput de 1948 cand a fost silit sa abdice
Acum pot fi vizitate are cinci vagoane, dintre care cel mai interesant este vagonul - sufragerie unde masa mare este din lemn de nuc si trandafiri, iar scaunele sunt imbracate in piele de cordoba. La lampi s-a folosit sticla de Murano si cristal de Boemia, pe pereti sunt tablouri cu figuri importante din Casa Regala a Romaniei, dar si un tablou cu harta Romaniei mari.
Celelalte vagoane sunt de dormit, insa nu unele banale. E dominanta culoarea visinie, traditionala pentru Caile Ferate Romane, insa gasesti si o cada de baie mare, dusuri, oglinzi elegante si paturi confortabile, demne de o vila, nu de un tren. Clantele de la usi si manerele de la geamuri sunt elegante, perdelele sunt si ele mai stilate, iar la capat de vagon se afla un cazan cu lemne pentru incalzire.
Vagoanele au fost construite la Milano in 1928, trenul a fost folosit un deceniu de familia regala pentru calatorii nu doar spre Sinaia, ci si pana la Savarsin, iar dupa al doilea razboi mondial a devenit tren prezidential, in el purtandu-se in 1955 discutiile dintre Gheorghiu-Dej si Hrusciov, pe tema retragerii trupelor sovietice din tara. Tot cu acest tren a fost facuta o calatorie speciala intre Bucuresti si Sinaia cand presedintele SUA, Gerald Ford, l-a vizitat pe Ceausescu in 1975.
Acum, trenul apartine Societatii Feroviare de Turism care il inchiriaza companiilor si institutiilor care il solicita.
http://life.hotnews.ro
Anul acesta trenul regal are si o locomotiva de pe vremea monarhiei, una cu aburi produsa in 1936 la fabrica din Resita care incepuse productia de locomotive inca dinaintea anului 1880, pe vremea austriecilor, iar in perioada Romaniei Mari asigura aproape in totalitate nevoile retelei interne. Interiorul locomotivei este auster, dominat de robineti, cazan si angrenajele specifice "pufaitoarelor" care au dominat caile ferate romane intre 1870 si 1960.
Trenul regal avea 12 vagoane in momentul cand Regele Mihai a calatorit pana la granita de vest la inceput de 1948 cand a fost silit sa abdice
Acum pot fi vizitate are cinci vagoane, dintre care cel mai interesant este vagonul - sufragerie unde masa mare este din lemn de nuc si trandafiri, iar scaunele sunt imbracate in piele de cordoba. La lampi s-a folosit sticla de Murano si cristal de Boemia, pe pereti sunt tablouri cu figuri importante din Casa Regala a Romaniei, dar si un tablou cu harta Romaniei mari.
Celelalte vagoane sunt de dormit, insa nu unele banale. E dominanta culoarea visinie, traditionala pentru Caile Ferate Romane, insa gasesti si o cada de baie mare, dusuri, oglinzi elegante si paturi confortabile, demne de o vila, nu de un tren. Clantele de la usi si manerele de la geamuri sunt elegante, perdelele sunt si ele mai stilate, iar la capat de vagon se afla un cazan cu lemne pentru incalzire.
Vagoanele au fost construite la Milano in 1928, trenul a fost folosit un deceniu de familia regala pentru calatorii nu doar spre Sinaia, ci si pana la Savarsin, iar dupa al doilea razboi mondial a devenit tren prezidential, in el purtandu-se in 1955 discutiile dintre Gheorghiu-Dej si Hrusciov, pe tema retragerii trupelor sovietice din tara. Tot cu acest tren a fost facuta o calatorie speciala intre Bucuresti si Sinaia cand presedintele SUA, Gerald Ford, l-a vizitat pe Ceausescu in 1975.
Acum, trenul apartine Societatii Feroviare de Turism care il inchiriaza companiilor si institutiilor care il solicita.
http://life.hotnews.ro
1 comment:
I have a few fond memories from childhood of train travel, and one more recent of a journey in Ontario, Canada, to the Hudson Bay region. I have thought of taking the Amtrak from Minnesota to Florida, and might do it some winter rather than suffer the inconvenience of airport congestion/security extremes which are prevalent these days.
Your post is fascinating, Daliana, another history lesson illustrated by marvelous photographs of a way of life and of an elegance which once were part of Romania. And, you have me wishing to experience a train trip once again.
Post a Comment